středa 23. prosince 2009

předvánoční

V pátek cestou do Heron City(multiplex od nás vzdálený asi hodinu cesty) jsme na zasněžené cestičce pro pěší potkali takového dědulu s taškou na kolečkách. Nejdřív na nás spustil švédsky, tak mu Laďa říkal, ať mluví anglicky. Ale on tak spíš přešel na rozhovor se mnou, který byl dost zmatený, úplně jsme nedali, co mělo být, že já vím, že nemáme jít before him, ale after a končilo to (na Laďu): "You are not intelligent"(vysloveno s g) a na mě "You are intelligent." Kdybych aspoň tušila proč.:) Tomu říkám WTF conversation.:)

V neděli jsme se před obědem vydali do města. Chumelilo. Ale šíleně. Ačkoliv byla poslední adventní neděle, tak v ulicích Gamla Stanu nebylo ani moc lidí. Předvánoční atmosféru na trhu jsme spíše přeběhli, než vychutnávali. Obešli jsme výtvarné potřeby a obchod pro modeláře a Games Workshop kvuli věcem, co potřeboval Laďa, a vydali se pak po přestávce na oběd pro jmelí na trh, o které jsem pro změnu stála já.

Včera jsme šli na Avatara podruhé. S Luckou a její španělskou kamarádkou. Byl mrazivý jasný den a Španělka mi říkala, jak by měli z ulic odklízet ten sníh všechen.:) To jo, kam by to asi dávali.:)

Dnešek je přípravou na Štědrý den. Před obědem jsme byli nakoupit, abychom měli čerstvou rybu. V ledničce je salát ze švédských surovin(ty okurky! jednu jsem si dala a oklepala se, obalené řízky i filety a trochu cukroví. Máme plno dobrýho jídla a pití, ale s našimi postavami si to můžeme dovolit.:) Taky mi Laďa přinesl větve z lesa "jakože stromeček". Jen svíčky do skořápek nemám. Ale bez sester by pouštění lodiček asi stejně nebylo ono. Taky máme jablka na tradiční štědrovečerní rozkrajování. Loni mi Laďa prozradil, jak poznáte dopředu, co vám vyjde, ale já to sem nebudu psát, kdyby to ještě někdo nevěděl, tak aby mohl žít ve sladké nevědomosti. Některé vánoční zvyky už v dnešní době ani nejdou provádět. Těžko tu například budu někomu ťukat na kurník. Předvánoční úklid jsem odbyla někdy předevčírem dvěmi plnými pračkami, mytím podlahy a oken. Nenapsala jsem Santovi ani Ježíškovi, ale tak nějak doufám, že se Santa smiluje a staví se, Ježíšek to k nám má přece jen daleko.

(před rokem)
LM ‎(23:42):
já mám strach
Gwinn ‎(23:45):
o koho?
LM ‎(23:45):
ale to vůbec
jít spát
Gwinn ‎(23:46):
procpak?
LM ‎(23:46):
ptže až se vzbudim, tak bude Štědrej den
Gwinn ‎(23:48):
tak to bude des..
LM ‎(23:48):
to ještě jako neni ono
[cenzurováno...:)]
LM ‎(23:52):
víš, co bych si přála? abych za rok neměla tyhle řeči.
Gwinn ‎(23:54):
treba se ti to splni, ostatne kdyz jsou ty vanoce..

A je to tak. Těšim se a mám dobrou náladu.:) Tak vzhůru do Štědrého dne.

Žádné komentáře:

Okomentovat