pátek 25. prosince 2009

Štědrý den

Pohodička. Vzhledem k tomu, že jsme spolu skoro pořád a rodinní příslušníci tu nebyli, mohli jsme klidně část dne strávit u pc, aniž by někdo tvrdil, že se mu málo věnujeme(no offence:)). Trochu jsem pekla, smažila řízky, salát byl ok. Jablko hvězdička.:) Jmelí jsme zaspali(po půlnoci až), ale tak třeba to i tak bude fungovat. Větve jsem svázala a Laďa ozdobil. Na lustru máme závěsný mobil s andělíčky. Ještě zbývalo zabalit dárky.

Kolem půl pátý sbalit jídlo, hry, foťák a vyrazit na metro. Jeli jsme metrem a vlakem a pak trošku omylem trošku schválně bloudili(bylo ale celkem teplo a já přece chtěla na Štědrý den na procházku:)) kousek od Laďovy školy, kde je kampus, kam jsme měli namířeno. Nakonec nedopadla česká večeře, tak jsme šli na international dinner. Třicet studentů z různých evropských koutů, co nejeli domů. Každý přinesl něco k jídlu, takže nakonec vypadala naše večeře(když konečně začala, chudák Laďa hodiny nejedl a prasátko stejně neviděl) asi takhle: guiche s lososem a černými olivami, německé knedlíky s houbovou omáčkou, sumeček s dvěma bramborovými saláty a jedním zeleninovým, palačinky s nutelou a banány, zmrzlina, koláč.


Opulentní hostina. Lidi z Rikstenu si přisvojili ke svému menšímu stolu trochu jiné jídlo, ještě tam byly lasagne a nějaké dipy, houstičky, víc dezertů... Popové vánoční songy na pozadí. A svíčky. Stromeček. Světýlka. Sníh za oknem. A tma. Mělo to atmosféru. Seděla jsem mezi Laďou a Petrou, takže jsem nakonec nejvíc mluvila česky, navíc to byli jejich spolužáci, takže jsem tam byla jako vetřelec. Ale dobré.:) Večeře nakonec zabrala tolik času, že jsme po ní odcházeli kolem půl dvanácté na poslední vlak, co nám navazoval na metro domů. Jelo celkem dost lidí, ale moc jsem to nevnímala. I na té krátké trati jsem mu usnula na klíně, stejně si četl, tak by se mnou nemluvil.:) Kolem třičtvrtě na jednu jsme byli doma, ještě jsme cestou slyšely zvony a Laďa vymýšlel plán, jak se posuneme do jiného časového pásma, abych nebyla smutná, že jsme to jmelí propásli. V pokoji na rozbalování dárků hořelo pár červených svíček, dárky byly pod stromečkem, koledy hrály, myslím, že jsme to zvládli.:) Nakonec to byla docela neplánovaná legrace. Naštěstí je Laďa dost sebevědomý na to, abych mohla být upřímná, takže jsme vzniklou situaci tak dobrou půlhodinku parodovali, rozbalil si dárky on a šli jsme spát.(Co jste taky čekali?:))

Přídavek:
O tom, jak slaví Vánoce ve Švédsku třeba zde: http://www.santas.net/swedishchristmas.htm

Náš koridor osiřel aneb krátce i o někom jiném
Emilie odjela už v pondělí, Askhan a Eric 23., Corey 24. do USA, Filipa jsme neviděli delší dobu, Marcus odešel na Štědrý den k bratrovi, Guillaume slaví Vánoce ve Stockholmu, ale s rodiče a Ú(Číňan) je neslaví. Nejvíc cool oslavu má asi Christina, která letí se svou švédskou rodinou(au-pair) na Kanáry. Všem jsem jakž takž stihla popřát, nejhezčí dárek mi z nich dal asi Ú, když mě dnes potkal v kuchyni při vaření večeře a říkal You look beautiful today.:)

Žádné komentáře:

Okomentovat